Vanaf het moment dat je je bestelling ontvangt, heb je 14 dagen de tijd om je artikel als retour aan te melden. Binnen deze bedenktermijn is het toegestaan om het artikel te bekijken en te beoordelen, tenzij het een artikel betreft waarbij vooraf is aangegeven dat het niet onder het retourrecht valt.
Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet is geleverd. Als dit niet zo is, neem dan binnen 8 dagen na ontvangst contact op met de klantenservice via ons contactformulier.
Zo retourneer je een product
- Meld je retouraanvraag aan via het retourformulier. Geef het order- en artikelnummer aan en eventueel ook de reden van retour.
- Na goedkeuring ontvangt u van Technisch Warenhuis een retourlabel per mail. Print dit uit en vul eventueel aan met aanvullende opmerkingen.
- Doe het retourformulier bij het retourpakket. Plak het retourlabel volledig over het originele verzendlabel.
- Lever het pakket in bij een DHL pakketpunt naar keuze en bewaar het afgiftebewijs.
- Binnen 14 dagen nemen we het retourpakket in behandeling en ontvang je een creditfactuur.
Zonder aanmelding van je retouraanvraag en retourlabel, kunnen we je retournering niet verwerken.
Kosten voor het retourneren
Goed om te weten; als het product niet aan jouw wensen voldoet, maar verder in goede orde is ontvangen, dan zijn de kosten voor het retourneren voor jou.
Er kan natuurlijk iets mis zijn gegaan tijdens de levering of het product werkt niet naar behoren, dan maak je waarschijnlijk aanspraak op garantie. Een verzoek tot garantie kun je indienen via onze klantenservice. De klantenservice kijkt samen naar een passende oplossing.
Gratis retourneren in onze winkel
Liever zelf het artikel retourneren in onze winkel? Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst gratis in onze winkel. Neem je aankoopfactuur mee. De staat van het product moet aan ondergenoemde voorwaarden voldoen. Wij zijn je graag behulpzaam bij het in- en uitladen.
Staat van je product
Voldoet je product aan de volgende voorwaarden, dan kunnen wij je retouraanvraag accepteren:
- Het artikel is in ongebruikte staat
- Het artikel bevindt zich in de originele en onbeschadigde verpakking
- Is de doos open geweest? Plak de doos dan altijd dicht met doorzichtige tape
- Schrijf niet op de doos of verpakking
Wel beoordelen, nog even niet in gebruik nemen
Misschien onnodig, maar wel goed om te benoemen: de bedenktijd is een zichttermijn, geen gebruikstermijn. Als je het aangekochte product gebruikt hebt, of als je de originele verpakking hebt beschadigd of weggegooid, dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering. Door het gebruik of een beschadigde dan wel ontbrekende verpakking is het product namelijk niet meer in “winkelstaat”, waardoor het kan zijn dat wij minder geld terug geven of de retourzending niet accepteren.
Terugbetaling aankoopbedrag
Zodra wij de retourzending verwerkt hebben, storten wij het aankoopbedrag terug op de rekening waar vanaf de bestelling betaald is. Heb je met iDeal betaald? Het aankoopbedrag wordt dan teruggestort door Mollie.
Houd rekening met een verwerkingstermijn van maximaal 14 dagen na terug zenden van het retourpakket, en een aanvullende 5 werkdagen om de terugbetaling te verwerken.